fredag den 24. februar 2017

untitled

Jeg skriver ikke særlig meget mere herinde mere. Og når jeg gør, handler indlæggene, som i nok har bemærket(de læsere der nu skulle være derude haha), heller ikke om noget specielt. Jeg ser lidt bloggen som en online dagbog, der arkiverer dagene i mit liv og giver et overblik over min egen personlige udvikling - uden at man kan komme til at smide det væk eller ikke længere kan tyde skriften som med en rigtig dagbog. Her kan jeg altid vende tilbage til i nostalgiske momenter, hvor billederne af min daværende 5- årige lillebror (han er 10 nu) påminder mig om tidens hast. Eller i fortvivlede øjeblikke hvor mine egne nedskrevne ord tilbyder mig selvindsigt og genkendelse. Det er nu meget rart.

I dag gælder samme mønster. Jeg har ikke noget specielt i tankerne til dette indlæg, men det er lørdag morgen kl. 8 og det har sneet, og jeg drikker kaffe med mælk og hører "Serenade" af Schubert mens jeg suger alle de stimuli til mig så godt, som jeg kan -  og det mente jeg egentlig var anledning nok til at skrive et indlæg.
Som altid i mine morgenfilosofiske øjeblikke, har jeg tænkt på nogle ting, som jeg synes er rigtig seje, og som jeg synes, man lidt glemmer i den travle hverdag, og dem vil jeg gerne liste ned her:

1) Trækfugle
- Overvej hvor utroligt sejt det egentlig er, at trækfugle flyver flere tusinde kilometer hele vejen på den anden side af jorden, fordi de ved at de ikke overlever, hvis de bliver. Sikke en indsigt! Hvis vi mennesker kunne være lige så gode til at indse, at de vilkår, vi lever under er potentielt dødelige, og reagere aktivt på det, tror jeg vi kunne gøre livet lidt lettere for os selv nogle gange.

2) Varm lys
- Der er ikke noget, der kan ødelægge charmen i et hjem som koldt og blåligt lys. Lys i varme farver og helst lidt forskellige nuancer skal virkelig ikke undervurderes. Det skaber en utrolig behagelig stemning i et hjem og, jeg føler mig altid varmere og mere tilpas sådanne steder.

3) Vandhane
- Det er måske selve symbolikken bag vandhanen end selve vandhanen, men hvor er det egentlig utrolig fantastisk, at noget af det mest livsgivende i verden, kan tappes direkte fra en vandhane, som alle har i sit hjem i Danmark.

Jeg kunne komme på flere tusind ting, men jeg må hellere stoppe mig selv før jeg går i selvsving. Sofrosyne - mådehold, skulle jo være en dyd ifølge vores gode gamle græske filosoffer. :)

Jeg synes altid indlæggene bliver lidt hjerteløse, hvis ikke der medfølger et billede. Så her er der et fra en sommertur igennem nogle lande i Europa, hvor vi gjorde os et pitstop højt oppe i de italienske bjerge på vej til Venedig.



Det var alt for denne gang, jeg håber alle der læser med har det helt fantastisk og nyder den smukke sne lige så meget som jeg :)




Nasima






Ingen kommentarer:

Send en kommentar